Pages

Sunday, January 16, 2011

aku dikau,dikau aku



hari ni baru aku tahu, kasut aku dh koyak..
hari ni baru aku tahu, tali beg aku dh putus..
hari ni baru aku tahu,....

kadang2 hidup ni tak seindah rupa
kerana pulut santan binasa
kerana mulut, badan binasa
kerana hati, orang tak peduli
kerana hati, hidup kita umpama mati

pernah tak korang terfikir kenapa orang2 tua cakap "Tak berhati perut"?
ataupun "Hoi! Takde hati perut punye orang!.."

Kita selalu ingat hati tu dekat jantung kan?
Bila cakap "i love u" mula la tunjuk dekat dada..
Hati tu sebenarnya dekat sebelah perut je,

Itu menunjukkan org2 tua kita dulu hebat
Takde sains, takde biology
Tapi mampu memahami jasad tubuh kita yang berdiri

Ada apa dengan hati?

Daripada Abu Abdullah Al-Nu'man bin Basyir RA katanya: Aku dengar Rasulullah SAW bersabda :
"....Ketahuilah bahawa di dalam badan ada sekatul daging , apabila ia baik, baiklah badan seluruhnya dan apabila ia rosak, rosaklah sekeliannya. Ketahuilah itulah yang dikatakan HATI."

Sampaikanlah pesan kepada rakan2
Jauhilah prasangka buruk,
Jauhilah makanan dan minuman haram,
Jagalah tingkah laku,
Periharalah akhlak peribadimu..

No comments:

Post a Comment